söndag 19 februari 2012

Redo för skrivresa!

Nu är sportlovslediga barn levererade till mormor och morfar i Dalarna och jag ska överge man, hund och jobb för ett skrivarbootcamp i fullständig ensamhet. I eftermiddag åker jag och min nya bok till ett pensionat i Båstad för tre dagars helpensionsunderhållen skrivmaraton, endast avbruten av enstaka promenader längs havet - tänker jag mig. Eller så kommer jag bara ligga i sängen, stirra i taket och kurera min magkatarr. Vilket inte vore så dumt det heller.

Just nu packar jag och förutom dator, sladd, kläder och tandborste lägger jag ner följande:


  1. Inspiration.
  2. Avkoppling.
  3. Värme. Och ja, jag brukar faktiskt skriva i mössa. Frågor på det?
  4. Fysisk träning.
  5. Kreativt bränsle. Det är vetenskapligt bevisat att alkohol höjer kreativiteten - har jag läst i Aftonbladet.
Om tre timmar går tåget. Och sen, kära spöken och demoner, är det bara ni och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar