torsdag 10 april 2014

Såld till Tyskland!



Ja, jag erkänner. Inför lanseringen av Skalpelldansen hade jag en inre punktlista av förhoppningar och drömmar, av varierande grad av verklighetsförankring. En "bucket list" för mitt framtida författarskap så att säga. Punkterna på listan sträckte sig från det tämligen troliga, som att få åtminstone en bloggrecension, till det fullständigt osannolika - som att  Edward Norton skulle tacka ja till att spela huvudrollen i Hollywoodfilmatiseringen, regisserad av Quentin Tarantino.

Det som hände för en vecka sedan, när min eminenta agent Maria på Grand Agency ringde och meddelade att "Vi har ett bud från Tyskland!" var definitivt på Edward Norton-delen av skalan. Fattar ni så coolt? Att bli utgiven på tyska marknaden, med 80 miljoner av potentiell läsarkrets (eller nåja, sexmånaders bebisar kanske inte är så mycket potential i förstås). Och inte nog med det, Heyne Verlag som kommer att ge ut Skalpelldansen i Tyskland ger också ut ... wait for it ... STEPHEN KING!! Ursäkta att jag skriker, men det är stort, riktigt stort. Videoklippet nedan är filmat under ett evenemang i höstas anordnat av "mitt" (och Stephens) förlag. Bara tanken gör mig en aning yr.



Nu väntar jag bara på att Quentin ska ringa.

5 kommentarer:

  1. Wow, vilken grej! Heja dig!
    Får jag fråga när i skedet du blev med agent? Efter att Skalpelldansen fått svenskt förlag, eller tidigare än så?

    SvaraRadera
  2. Hej Frida så roligt att höra ifrån dig! Det var nu före jul, så det är ganska nytt. Kan verkligen rekommendera det - så skönt att ha någon som alltid bevakar ens intressen!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! :) Jag har precis sträckläst "Skalpelldansen", och jag måste säga att det är en av de bästa skräckromanerna jag någonsin har läst. Otroligt bra jobbat, jag ser fram emot att läsa mer av dig!

    SvaraRadera
  4. så wowantiskt! Hur häftigt som helst, lycka till med alla tyskar, inklusiva spädisarna

    SvaraRadera