torsdag 2 december 2010

Aj då

Jag tycker att det alltid är lika intressant när väl uttänkta teorier krockar med verkligheten. Ja, det är både spännande och trevligt med användande av sociala media i marknadsföring. Ja, det ligger i tiden att företag och myndigheter släpper kontrollen och bjuder in konsumenter och medborgare att förvandlas från mottagare till medskapare. Och så kallar man det "crowd sourcing" så blir det ännu tjusigare.

MEN, att släppa kontrollen innebär ju också att...just det, tappa kontrollen. Som när Citytunneln i Malmö anordnar en tävling, Underground Music Challenge, för att ta fram den officiella låten inför invigningen och låter vem som helst skicka in bidrag. Och sedan låter vem som helst rösta fram vinnaren. Då kan man istället för att bygga varumärke behöva ägna sin tid åt att ta bort spydiga kommentarer från Youtube. Och få stå ut med att folk skickar runt länken som ett skämt på Facebook.



 Tack Anna för tipset! På Facebook förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar