tisdag 2 oktober 2012

Kapitel 2: Excel-arket

Efter fyra års bokmässebesökande har jag lärt mig att nyckeln till en bokmässeupplevelse utan mental härdsmälta stavas P-L-A-N-E-R-I-N-G. I år hade jag gjort ett tjusigt exceldokument i A3-format (mässplaneraren på Bokmässans hemsida blev jag aldrig kompis med) med alla seminarier jag inte ville missa, alla signeringar jag ville stå i kö till, alla människor jag ville träffa, alla kompisars programpunkter och förstås inte minst mina egna.

Det väckte en del uppmärksamhet på mässan, mitt schema. Och en del avundsjuka. En kvinna bredvid mig på Maj Sjöwall-seminariet bad till och med att få fotografera av det. Min förläggare föreslog att jag till nästa år borde göra mitt program offentligt och skaffa followers. The guided tour of the bokmässa, liksom. Tja, varför inte? Men det roligaste med alltihop är ändå att alla nu verkar tro att jag är en mycket strukturerad person. Ha! Kom hit och titta i min garderob, säger jag bara.

Före
Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar