onsdag 3 oktober 2012

Kapitel 7: Böckerna

Och nu är äventyret alltså över och det enda som återstår är högen med böcker på vardagsrumsbordet. Förutom en bok var till barnen har jag som strikt regel att bara köpa signerade böcker av folk som jag har pratat med eller lyssnat till under mässan. Det här blev årets skörd:


Den mest rörande av signeringarna det här året måste vara Maj Sjöwalls. Hon orkade inte sitta och signera under mässan, men hade försignerat flera hundra exemplar av nyutgåvorna. Tack, Maj!


Men den snyggaste signeringen var definitivt den här. Kolla in! Lars Krantz som illustrerade min novell Död snö till Utopi magasin tecknade den här söta farbrorn i mitt ex av hans serieroman Dödvatten - på sju minuter blankt! Fullständigt obegripligt för någon som jag som knappt kan rita streckgubbar.


Så nu är den äntligen färdig, denna något överambitiösa mässrapport. Men det fick det vara värt, för det här äventyret vill jag komma ihåg länge. Bokmässan 2013 kommer att ha ett och annat att leva upp till, om man säger så.

2 kommentarer: