torsdag 2 februari 2012

Tålamod är en fiskares bästa vän

... som pappan säger i "Lotta på Bråkmakaregatan". Det  här med att ge ut en bok handlar mycket om att vänta, känner jag. Vänta på att nån lektör ska läsa, vänta på att förlag ska ge besked, vänta på att träffa förlaget, vänta på att skriva kontrakt, på redigering, på omslag och på att det ska bli april nån gång. Inte för att jag klagar och inte för att det kunde vara på något annat sätt, men ändå. Tålamod var det, ja. Just nu väntar jag på följande:

1, Det satta manuset från redaktören som ska slutkorras och inom en inte alltför snar framtid gå iväg till tryck.

2, Ett nytt omslagsförslag (med mindre justeringar) från formgivaren.

3, Min allra första författarintervju, med Lokaltidningen Staffanstorp nästa vecka.

4, Utopi Magasin nummer 5, där jag kommer att ha med en novell illustrerad av Lars Krantz (om allt går som det ska)

5, Sportlovet, så att jag får ta min hett efterlängtade skrivledighet och komma nån vart med bok nummer två.

Ja, och förstås allt annat som kommer sen, som trycket och förhandsexen och releasepartyt och det. Men det tror jag nog att jag väntar lite med att vänta på. Tålamodet räcker ju inte till hur mycket som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar