söndag 16 januari 2011

Hallå där, Jenny Milewski

Är lite matt nu i slutspurten med en årsredovisning och tillika ett av årets största skrivuppdrag. I vanlig ordning har jag intervjuat ett ganska stort antal personer för att få koll på fakta. Och som vanligt blir jag så avundsjuk. Jag vill också bli intervjuad och svara på frågor! Men eftersom det inte lär inträffa inom den närmaste framtiden så får jag väl intervjua mig själv. Frågorna har jag snott från Sydsvenskans söndagsbilaga, därför att jag tycker att dom är roliga.

Vilken låt passar som soundtrack till ditt liv?
-"Fuck you" med Cee Lo Green. Inte för att jag är särskilt aggressiv, men för kontrasten. En polerad soul-låt med en helt oborstad text, lite "good, ol' shock value" som Cee Lo själv sagt. Som en tvåbarnsmamma som skriver skräck ungefär.

Vika uttryck använder du för mycket?
-Det måste vara "Jag kan tycka..." Det är ett förskräckligt uttryck. Antingen tycker man eller så håller man käften. Så tycker jag.

Vilken ålder upplever du att du är i just nu?
-Mitt Wii Fit upplever att jag är 44, taskigt nog. Men 35 ungefär. Jag fyller 40 i år och det vill jag inte riktigt kännas vid. Men jag är väldigt glad att jag inte är 25 längre.

Vilka böcker brukar du ljuga om att du har läst?
-Jag är skamligt dåligt beläst på litteraturklassiker, har inte ens läst "Brott och straff". Men det ljuger jag inte om, jag skulle bli genomskådad omedelbart. Däremot skulle jag kanske kunna ljuga och säga att jag läst allt av Stephen King. Det borde jag kanske, men man har ju ett liv att leva också.

Vilken slakteriprodukt gillar du mest just nu?
-Scans Hot Dogs. Liksom jag gjort de senaste 30 åren. Hemskt är det, men sant.

När tycker du att folk är riktigt pinsamma?
Hela tiden. Jag har en absurt låg pinsamhetströskel. Jag står inte ut med ens fem minuter av "The Office" utan att börja kallsvettas.

Vad är det äckligaste du vet?
Allt som har med oljemiljardärer att göra. Att jordens gemensamma resurser används för att köpa jetplan och fotbollslag, det är äckligt.


Vad gillar du själv med ditt utseende?
Att jag fortfarande efter två barn har något som liknar en midja.

Vad är det svåraste med att vara du?
Att jag är så disträ och har så dåligt minne. Jag försöker intala mig att det är för att jag tänker på viktiga saker, men jag vet inte.

Jag skulle gå ut och handla strumpor och kom hem med...
-Ingenting förmodligen. Jag är en urdålig shoppare, velar fram och tillbaka och när jag väl bestämt mig är det  alltid slut.

Vilket är ditt största nörderi?
-Jag är en typisk serienörd. Alltså inte nörd på serier utan snöar in på en sak i taget och byter när jag tröttnar. Kan vara allt från virkning till amerikanska sportbilar. Mitt jobb tvingar mig ju också att nörda in på de mest underliga saker. Som kylanläggningar för fiskefartyg till exempel.

Vilken musik ger dig ståpäls?
-Vad som helst som är riktigt tungt. Death Metal...Hiphop...Opera...det spelar ingen roll, bara det liksom dundrar i kroppen. Men att skriva till funkar bara en enda sak. Mozart.

Vilket är ditt partytrick?
Att jag kan slå min högra tumme ur led på kommando. Ungefär som Mel Gibson och hans axel i "Dödligt vapen". Bara oerhört mindre coolt.

2 kommentarer:

  1. Eeeuuuwwww. Lova att du aldrig visar ditt läskiga partytrick för mig. Din gamle korvsnaskare.

    SvaraRadera
  2. ...och jag älskar dig också.

    SvaraRadera