torsdag 16 september 2010

Down memory lane

Är tillbaka i Östergötland på en jobb/nostalgiresa ett par dagar. Jag har knappt varit här uppe sedan vi flyttade till Skåne och nu känns det mycket märkligt att tänka sig att jag faktiskt spenderade 15 år här - eller 38,5% av mitt hittillsvarande liv, huvva.

Mycket märkligt är också att trots att jag inte varit här på så länge och inte ägnat dessa miljöer en tanke så finns de ändå kvar i skallen. Jag har varit i Norrköping idag och hälsat på en byrå jag samarbetade mycket med och direkt visste jag vilken spårvagn jag skulle ta och i vilken ordning affärerna ligger. Det känns trösterikt, tycker jag. Jag som har så dåligt minne kan ju hoppas att saker och ting ändå ligger kvar där inne någonstans - och bidar sin tid.

Nu är jag på plats i min gamla hemstad Linköping och också här är det mesta sig likt. Lite affärer har bytts ut förstås och mitt favoritkebabhak hade byggt om helt, vilket gjorde mig lite sorgsen för en stund. Men kommunpayoffen är fortfarande densamma, den här:

Och det är ju roligt. Eftersom det en gång i tiden var jag som hittade på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar