onsdag 29 september 2010

Teknikfrossa

Läste på resume.se om det belgiska försäkringsbolaget AXA som lanserar en app för att få hjälp efter en bilolycka. För detta har man konstruerat en kampanj med annonser där man ska lägga sin iPhone ovanpå en bild för att där se en film som förklarar bilden. Därefter kan man direkt ladda ner appen till telefonen. Krångligt? Just därför har man gjort en liten förklaringsfilm:




Reklambyrån har förmodligen motiverat kostnaden för kampanjen med att den är enormt varumärkesbyggande och sätter AXA i frontlinjen för ny teknik. Men jag vete fan, jag tror inte att man väljer försäkringsbolag för man att lägger kundernas pengar på att göra coola saker för iPhone - särskilt om man inte har en iPhone själv. Visst får man press, till exempel på resume.se. Men några försäkringskunder runt Stureplan lär man ju inte få för det.




Då tycker jag att Hummingbirds lanseringskampanj för "Gängkrig 145" i pocket, med originalteckningar av Peter Bergting, är ett mycket, mycket, mycket coolare sätt att se en bild i en annan. Och säkert mycket billigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar